Linkit

Aivotalo on terveydenhuollon ammattilaisten kehittämä eTerveyspalvelu. Se tarjoaa tukea ja tietoa aivojen terveydestä ja aikuisten aivosairauksista. Tutkittu tieto auttaa ennakoimaan sairauteen liittyviä tilanteita ja vähentää epävarmuuden tunteita tulevaisuuden suhteen. Aivotalo on auki vuorokauden ympäri ja viikon jokaisena päivänä.

ATK-Seniorit Mukanetti ry on yhdistys, jonka tavoite on antaa seniorikansalaisille tietokoneiden, tablettien ja kännyköiden käytön perusvalmiuksia järjestämällä koulutusta sekä ohjausta eri opastuspisteissä. Tule rohkeasti tutustumaan toimintaamme ja katsomaan, miten voimme sinua opastaa. Me olemme valmiina auttamaan!

Vertaisohjaajien antama opastus  kaikissa opastuspisteissämme on maksutonta eikä edellytä yhdistyksen jäsenyyttä.

Celian äänikirjat on tarkoitettu niille, joilta tavallisen kirjan lukeminen ei onnistu. Lukemisesteen syynä voi olla esimerkiksi lukivaikeus, oppimisvaikeus, heikentynyt näkö tai lihastauti. Äänikirjapalveluun oikeutetut voivat kuunnella äänikirjoja vapaasti ja maksutta.

Tällä hetkellä Celian valikoimassa on noin 40 000 äänikirjaa, joita voi kuunnella suoraan verkosta. Äänikirjoja on mahdollista kuunnella tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Ladattava ilmainen Pratsam Reader -kuuntelusovellus on helppo tapa päästä kirjojen maailmaan.

Celian asiakkaaksi liitytään kirjastossa. Asiakas saa kirjastosta tunnukset palvelun käyttöön ja opastusta siihen, kuinka äänikirjoja haetaan, lainataan ja kuunnellaan. Voit myös varata ajan henkilökohtaiseen opastukseen yhteystietolomakkeella.

Lisätietoja:

Kirjastonhoitaja Ismo Santala

sähköposti Ismo.Santala@tampere.fi

Elonpolkuja-verkosto on vuonna 1999 toimintansa aloittanut, valtakunnallisesti tunnustettu, ainutlaatuinen lähes sadan yhteisön, yhdistyksen ja yritysyhteistyökumppanin ikääntyvien hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen yhteistyöverkosto.

Invalidiliitto ry

Kotitori tarjoaa tamperelaisille ja heidän läheisilleen kotona selviytymistä tukevia palveluita, kuten siivousta, kodinhoitoa, kotiapua ja seuraa ulkoiluun. Autamme kotitalousvähennyksen hakemisessa sekä erilaisten lomakkeiden ja Kelan hakemusten täyttämisessä. Neuvonta on maksutonta.

Lisätiedot:

kotitori@tampereenkotitori.fi

Frenckellinaukio 2 b, 33101 Tampere
Arkisin klo 8.30–15.45

Kulttuuri- ja liikuntaluotsitoiminta aktivoi ja liikuttaa ikäihmisiä

Haluaisitko itsellesi kaverin liikkumaan tai tutustumaan kulttuurikohteeseen tai luontoon? Jos yksin lähteminen kulttuurin jaliikunnan pariin tuntuu tylsältä tai vaikealta, voit pyytää maksutta kaveriksi kulttuuri-,liikunta- ja ympäristöluotsia.

Käypähoito- suositus Aivoinfarkti ja TIA

Papunet
on sivusto puhevammaisuudesta, kommunikoinnista ja selkokielestä.

Pirkanmaan sairaanhoitopiiri

Pirkanmaan sairaanhoitopiiri on 23 jäsenkunnan omistama kuntayhtymä. Jäsenkuntiamme ovat Akaa, Hämeenkyrö, Ikaalinen, Juupajoki, Jämsä, Kangasala, Kihniö, Kuhmoinen, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala, Pälkäne, Ruovesi, Sastamala, Tampere, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat, Ylöjärvi.

Pirkanmaan sairaanhoitopiiri: Aivoverenkiertohäiriöt

Selkosivuilla on tietoa ja ajankohtaisia asioita selkosuomeksi.

Sote- ja maakuntauudistus Pirkanmaalla Maakunta- ja soteuudistuksessa perustetaan uudet maakunnat, uudistetaan sosiaali- ja terveydenhuollon rakenne, palvelut ja rahoitus sekä siirretään maakunnille uusia tehtäviä. Uudistus tulee voimaan 1.1.2020.

Soveltava Liikunta, SoveLi

Tampereen Diabetesyhdistys ry tarjoaa tukea ja tietoa diabeteksen hoidossa ja ehkäisyssä.

Tampereen kaupunki

Sosiaali- ja terveyspalvelut

Kuntoutus ja terapia

Apuvälineet

Vammaispalvelut

Terveysportti

Terveystutka auttaa sinua huolehtimaan omasta hyvinvoinnistasi.
Terveystutkan haun avulla voit etsiä sinua kiinnostavia terveyttä edistäviä palveluja Tampereella.
Hoida terveyttäsi -omahoitosivut tukevat sinua terveytesi ylläpidossa.

Tietotorit Hervannan, Lielahden ja Sampolan kirjastoissa tarjoavat asiakkaiden käyttöön työasemia ja opastusta niiden käytössä. Tietotoreille ovat tervetulleita kaikki - ikään tai taitotasoon katsomatta.

Vahvike on avoin, maksuton ja pysyvä aineistopankki, joka sisältää toimintaideoita ja hankkeiden tuloksia: muisteluaineistoja, kognitiivisia harjoitusmateriaaleja, kuvapankin, vuodenkiertoon liittyviä materiaaleja, vuorovaikutusta stimuloivia korttisarjoja, tulostettavia ohjeita ja kirjallisuutta.